افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر مرگ و میر بیشتری پس از ترخیص از بیمارستان هستند

15 سپتامبر 2020 - محققان می گویند پس از ترخیص افراد دیابتی از بیمارستان، این افراد در معرض خطر بالاتری از مرگ زودرس یا بستری شدن مجدد قرار می گیرند.یک تیم از دانشگاه وارویک عوامل خطر شناخته شده ای را مشخص کردند که می توان بر اساس آنها کسانی را که پس از ترخیص از بیمارستان در معرض خطر بیشتری برای مرگ یا بستری مجدد هستند، شناسایی نمود.

هر یک از این عوامل خطر در یکی از دسته های زیر قرار می گیرند: جمعیت شناختی، اقتصادی - اجتماعی، سبک زندگی، عوامل پزشکی بیمار، عوامل اقامت در بیمارستان، عوامل مرتبط با داروها، نتایج آزمایشگاهی و وضعیت قند خون.

پروفسور Theo Arvanitis، از انستیتوی بهداشت دیجیتال درWMG ، گفت: شایعترین عامل خطر در این گروه جمعیتی "سن" است و دومین عامل مهم "بار هم آیندی بیماریها" است. بیماریهای هم آیند در گروه فاکتورهای پزشکی بیمار قرار می گیرد و به این معنی است که بیماران به بیش از یک بیماری مبتلا باشند.

پروفسور Arvanitis، گفت: ما همچنین شاخص توده ی بدنی یا BMI را به عنوان یک عامل خطر قابل توجه در گروه فاکتورهای پزشکی بیمار شناسایی کردیم، بطوری که افرادی که در انتهای بالاترین محدوده ی شاخص توده ی بدنی بودند، بیشتر در معرض این خطر قرار داشتند.ما سی و هفت عامل خطر را تنها از یک مقاله تحقیقاتی شناسایی کردیم. این به ما می گوید که این تحقیق به طور کلی هنوز در مراحل ابتدایی خود است و برای شناسایی اهمیت و احتمالاً عوامل خطر دیگر باید مطالعات بیشتری انجام شود، تا میزان مرگ و میر در میان افراد دیابتی مرخص شده از بیمارستان ها در آینده کاهش یابد.

این مقاله ی تحقیقاتی تحت عنوان "یک مرور سیستماتیک با در نظر گرفتن عوامل خطر برای مرگ و میر بیماران ترخیص شده از بیمارستان با تشخیص دیابت" در مجله ی Diabetes and its Complications منتشر شده است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2020/sep/people-with-diabetes-discharged-from-hospital-at-higher-risk-of-death.html